Perspektiver
Perspektivet
er, at de enkelte skolers lærere uploader egne læringsresurser
til systemet. De enkelte skoler har allerede deres egne områder
på serveren. Derved kan der i første omgang deles
læringsresurser mellem lærere på egen skole,
ligesom der kan udvekles centralt udviklet læringsresurser.
Men på længere sigt - når lærerne er
parate - kan der også udveksles læringsresurser
mellem skolerne. Skolerne skal blot åbne for deres områder.
Når
der ligger tilstrækkeligt med læringsresurser, vil
det være muligt at samle forskellige læringsresurser,
der giver mulighed for at opnå et præcist angivet
læringsmål på baggrund af veldefinere-de forudsætninger.
Læringsobjektet bør understøtte forskellige
læringsformer og læringsstile. Det vil være
naturligt, at Sønderborg Kommunale Skolevæsen forsøger
at støtte sådan en sådan udvik-ling - bl.a.
gennem projekter, der har som mål at udvikle e-lærings-resurser,
som kan stilles til rådighed for lærerne via @venDoc.
Men
det vil også være muligt at uploade læringsobjekter
fra andre leverandører at e-læringsresurser, så
de kan være til rådighed via ITMF-@venDoc. F.eks.
har Nesa udviklet et antal læringsobjekter til Natur og
Teknik. Et eksempel på et sådan læringsobjekt
"Hvad er en strømkilde?" ligger under området:
Sønderborg Skolevæsen, faget Natur og Teknik og
Trin 4 samt 6, idet læringsobjektet under-støtter
trinmål på begge disse trin.
Der
er - inspireret at Nesa-læringsobjekterne - og i direkte
forlæng-else at ITMF-projektet søgt midler fra
programstøtteordningen til samarbejde med Sønderskovskolen
at udvikle 27 læringsobjekter til Natur og Teknik. Disse
læringsobjekter vil alle blive distrubueret via ITMF-@venDoc'en
til alle lærere i Sønderborg Kommunale Skole-væsen.
|